torstai 23. huhtikuuta 2015

Ulkoilusta

Eilinen päivä hujahti nopeasti,  oltiin aulangon kylpylässä uimassa. Mukava käydä arkena päivällä kun on niin rauhallista. Altailla oli taas vain muutama muu meidän lisäksi. Ihme nautti kun sai kunnolla läträtä veden kanssa.

Tälle päivälle ei ollut suunnitelmia.  Aamupäivä meni sitten perinteisesti ulkoillen, oltiin lähipuistossa. Neidille on tullut parin viikon aikana suuri innostus hoitaa nukkeja. Niitä syötetään, nukutetaan, vaihdetaan vaippaa ym. Tänään Mari nukke pääsi mukaan ulos. Pikku neiti ei vaan osannut päättää minkä pipon pukisi nukelle, noh kun sopiva löytyi, päästiin ulos :)





Mä olen ollut aina innokas ulkoilija, ei oikeen ole sellaista säätä milloin en ulkoilisi, no ukkosella en ulkoile. Tänään oli kova tuuli, mutta hyvin pärjättiin. Ihmekin tainnut jo tottua, että ulos mennään oli sää mikä hyvänsä. Toki sairaana ei mennä ja kovat pakkaset rajoittaa Ihmeen ulkoilua.

Ulkoilu ei ole mulle mitenkään pakkopullaa, mä meen sinne mielelläni, olosta tulee heti nuutunut jos ei käy. Ja on tuo mun selkäkin niin outo, että jos ei joka päivä edes vähän liiku se tulee kipeeksi. 

Olen myös itse sitä mieltä että lasten kanssa on hyvä ulkoilla paljon. En ihan ymmärrä jos ulkoilut jätetään suorittamatta vanhempien tai hoitajien laiskuuden takia. Ihme on ulkoillut paljon koko elämänsä ajan. Jo viime keväänä kun neiti vain ryömi, hän ryömi pitkin pihaamme ja tutki ruohoa. Yhdessä myös tutkiskellaan paljon oksia, kiviä, kasveja ym. 

Ja ne ulkovaatteet. Itse kuljen nykyisin aika ryysyissä joka paikassa. Tykkään siitä että mullakin on sellaiset vaatteet joilla voin istua hiekkalaatikolla ja siltä ne vaatteet usein näyttääkin. Onneksi on pesukone. Ja ihmeen ulkovaatteet on mukavat ja sellaiset joiden kanssa saa huoletta sotkea. Työn puolesta olen kuullut liian monta kertaa vanhempien suusta "Älä sitten istu hiekassa" "Älä sotke uutta takkia" ym. Hei eikös ulkona ole lapsilla lupa leikkiä, tutkia ja sotkea!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti